Biudžetinė įstaiga
Jaunimo g. 13, LT-63313, Alytus
Tel. (8 315) 7 66 30, (8 315) 7 66 31
El. paštas darzelis@alytauslinelis.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 191054425

Švediško stalo principo diegimas ir maisto švaistymo mažinimo pagrindai lopšelyje-darželyje

               Vaikystė ir paauglystė – labai svarbus laikotarpis, jo metu formuojasi sveikos gyvensenos įpročiai ir išmokstama gyventi sveikai. Todėl būtent šiuo laikotarpiu labai svarbu teikti vaikams teisingą informaciją apie sveiką mitybą ir jos svarbą organizmui, formuoti sveikos mitybos įpročius bei sudaryti sąlygas tinkamai pasirinkti sveikatai palankius maisto produktus, kad gautos žinios ir įgyti įgūdžiai išliktų visą gyvenimą ir padėtų tinkamai bei sveikai maitintis ir išlikti sveikiems suaugus. Kaip žinoma, mokantis sveikos mitybos bei tinkamo ir teisingo sveikatai palankaus maisto pasirinkimo, vaikams labai svarbus yra suaugusiųjų pavyzdys. Todėl tiek tėvai, tiek pedagogai,  turėtų ne tik suteikti žinių apie sveiką mitybą bei ugdyti sveikos mitybos įpročius, bet ir rodyti gerus teisingo ir tinkamo maitinimosi pavyzdžius bei pagal galimybes sudaryti sąlygas vaikams būti savarankiškesniems renkantis maisto produktus, diegti pagarbą maistui bei atsakomybę už maisto švaistymą. Todėl mūsų darželyje „Linelis“  buvo pradėtas dalinis Švediško stalo modelio diegimas. Dalinis švediškas stalas – kai sudaryta galimybė patiems vaikams pasirinkti ir įsidėti tik tam tikrų patiekalų ar jų dalių, pvz., tik daržovių ar vaisių salotų (daržovių baras) arba tik sriubų ir pan. Vaikai atrodo patenkinti. Jaučiasi labai jau suaugę, kad gali savarankiškai  įsidėti,  jie dar mokosi, kaip greičiau maistą įsidėti, viskas jiems nauja. Bet taip bus ugdomas mokinių savarankiškumas, sumažės ir maisto išmetimo problema, nes vaikai rinksis tai, kas jiems patinka. Jau pradėdami nuo lopšelio-darželio ruošiame vaikus, kad vaikams mokykloje jau būtų žinomas, jau pažystamas  švediško stalo principas. 

             Pakalbinti „Pelėdžiukų“ grupės vaikai visi sakė, „stengiamės įsidėti tiek,  kiek suvalgome“. Visiems patinka, kad galima pasirinkti ir patiems įsidėti. Paklausus auklėtojos ir auklėtojo padėjėjos, kaip sekėsi  pradžioje, išgirdome atsakymą, kad  ,,buvo visko –  prisidėdavome, bet  nesuvalgydavome. Dabar jau rezultatas kitoks – suvalgome viską, ką įsidedame“.